Regény, novella, írástechnika.

2017. december 2., szombat

A blogról

on  with No comments 
In  


Szoktál írástechnikai cikkeket olvasni? Szereted több író gondolatait is átnézni, hogy végül kialakíthasd a saját véleményed? Amikor épp utánajársz egy témának, jó volna tudni, merre indulj, hol találsz hozzá érdekes és hasznos gondolatokat?

Akkor itt a helyed!

A blog célja egy tematikus gyűjtemény létrehozása írástechnikai cikkekből.

Régóta terveztem már egy effélét, bár eleinte csupán magamnak, a számítógépen gondoltam összegyűjteni azokat az oldalakat, amiket hasznosnak találok. Idővel rájöttem, hogy míg egyik helyen a karakteralkotásról találni rengeteg jó bejegyzést, a másikon a bétázásáról, s van, ahol ezek mellett sok egyébről. Általában nincs mindenhol mindig minden, amit épp keresek, de minden ilyen oldalon rábukkanok valami érdekesre. Aztán hónapok múlva, ha újra előjön az adott téma, néha már nem is emlékszem, miről, hol találtam valami jót, és kezdhetem újra végignézni az összes kedvelt oldalt. Ha pedig én szoktam így járni, megvan rá az esély, hogy más is. Hogy más is gondolta már, milyen jó volna, ha mondjuk "honnan gyűjtsek ötleteket?" témában szeretne olvasgatni, nem kellene sorra végigjárnia az összes honlapot, amit ismer, hanem egyből tudná, hova nyúljon?

Ezért hoztam létre ezt a blogot, mert szerettem volna valahol tárolni a már olvasott cikkeket, amiket annakidején hasznosnak találtam, s úgy gondoltam, később is szívesen elolvasnám. És ha már magamnak készítek egy ilyen gyűjteményt, úgy gondoltam, megéri azt a kis plusz munkát, ami által mások számára is elérhetővé tehetem. Hátha ők is hasznosnak találják majd!
No meg, talán az írástechnikával foglalkozó oldalak szerkesztőinek is szerzek így néhány plusz olvasót. A sok munkájukért igazán megérdemlik az ajánlást.

Ami az egyik legfontosabb: A blogon nem közlök teljes cikkeket! 
A szerzők munkáját tiszteletben tartom, épp ezért csupán a hozzájuk vezető linkek lesznek elérhetők az oldalamon, természetesen az ő hozzájárulásukkal. Ezek a munkák nem az enyémek, és nem is fogom akként feltüntetni őket! A velük kapcsolatos minden jog a szerkesztőiket illeti.
A linkelt cikkek nem, csupán a blog működtetése és a tematizálás a saját munkám. Így ezt, és a blog alapötletét - írástechnikai cikkek tematikus gyűjteményén alapuló blog -, másolni tilos!

Lényeges még, hogy ez nem egy kritika blog. Ez egy gyűjtemény- vagy ajánló blog. A linkelt cikkekről nem fogok külön véleményt, elemzést, kritikát írni. Személyes véleményemet az egyes témákkal kapcsolatban legfeljebb a fórumon fejtem ki. Ide csak olyan cikkeket teszek ki, amiket korábban magam is elolvastam, ezért mindről elmondható, hogy találtam bennük valamit, amit szeretnék megőrizni a későbbiekre. Viszont ha valami (még) nem található meg itt, az nem azt jelenti, hogy nem lehet érdekes vagy hasznos, csupán annyit, hogy még nem olvastam.

A blogot, a cikkgyűjtemény mellett közösségi térnek is szánom mindazok számára, akik szívesen megosztanák gondolataikat vagy épp kérdeznének a hozzájuk hasonló tintásujjúaktól. Hiszen, ahogy a cikkek olvasása közben is már annyiszor láttam, ahány szerző, annyi módszer, szokás, ötlet. Találkoztam már zseniális bloggal, ahol a szerkesztő szakmai szinten is értett a témához, melyben írt, de amatőr, csupán magánvéleményt közlő oldalon is találtam már olyan remek ötleteket, amit addig sehol máshol. Hadd terjedjenek tova az ilyen gondolatok!

Mindezek megosztására hoztam létre a fórumot, használjátok bátran! (Mindenféle beszélgetésnek helye van itt, de csak kulturáltan. Van helye a negatív kritikának is, akár az Írószakkörről, akár a cikkekről, elvégre nem kell mindenkinek mindennel egyetértenie. De ezt vitaképesen fogalmazzátok meg.)


Jó nézelődést a blogon!

Üdvözlettel:
Lia

Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése